David Bárta: Jsem snílek, co se občas vyburcuje k cestě
25. 10. 2019
Seznam se s tváří kampaně BUSHMAN – Pro tvoje expedice. „Mám hodně zájmů, ale málo času. Raději plánuju – risk ani adrenalin není nic, co bych vyhledával.“

„Jsem táta tří dětí, milovník přírody a hor. Trochu líný, ze snění se ale občas vyprovokuju do nějaké cesty. Patnáct let jsem pravidelně jezdil po světě, teď cestuju rád po Česku s rodinou. Spíš rád plánuju, risk nebo adrenalin není nic, co bych vyhledával. Jsem člověk mnoha zájmů, ale s málem času. Jezdil jsem ultramaratony na kole, potápěl se, díky prodeji sportovního vybavení jsem se dostal k zálibě v telemarku, lezení, ve feratách, k čemuž se teď s tím, jak rostou děti, postupně vracím. A mám rád jídlo – po světě jsem toho hodně snědl, vím, jak má jídlo chutnat i vypadat, sám taky rád vařím. I proto jsem se nebál otevřít hospodu. Celý život se řídím jednoduchým heslem: nelhat a nekrást.“
V roce 2003 prodal svůj e-shop Mallu.cz, kde poté pracoval dalších 15 let. Od roku 2018 se začal věnovat e-commerce jako freelancer. Díky vazbám na někdejší majitele Mallu.cz, Reflex Capital, kteří nyní vlastní majoritu ve značce BUSHMAN, se od května 2019 věnuje projektu nového e-shopu BUSHMAN.cz.

Od roku 2016 také vaří v Kašperských horách se svou partnerkou a matkou jejich tří dětí Sašou pivo. Respektive stará se o veškerý provoz rodinného Kašperskohorského pivovaru: technické zabezpečení a technologie, zaměstnance, dodavatele, stáčení a balení piva, zaskladňování sladu… O vaření piva v 500litrové varně se stará Saša, která kvůli tomu po dvou vysokých školách letos odmaturovala na pražské škole pro sládky a sama připravuje receptury.
Proč Kašperské Hory? „Protože jsem z Litvínova a chtěli jsme do přírody. Šumava je krásná, do Kašperek jsme jezdívali, jsou malé a romantické. Nakonec jsme tam koupili nejprve byt a potom velký dům na náměstí s bytovými i komerčními prostorami. Zrekonstruovali ho a dnes tam mimo jiné provozujeme pivovar s restaurací, apartmány a cukrárnu. A samozřejmě vaříme a čepujeme svoje vlastní pivo. To je pořád naše srdcovka.“
David Bárta, tvář kampaně BUSHMAN – Pro tvoje expedice
„David představuje spojení virtuálního světa a pivního prostředí, respektive poctivého řemesla, které většina chlapů ocení. Jsme rádi, že jako člen týmu BUSHMAN, který se podílí na úspěšném fungování našeho nového e-shopu, dobrovolně souhlasil – protože musel – s nápadem stát se jednou z tváří kampaně značky.“Jindřich Melichar, zakladatel projektu BUSHMAN
Kdo je David Bárta?
Poradce pro e-commerce, litvínovský rodák, toho času žijící a částečně podnikající v Kašperských Horách. V roce 1998 založil v rámci projektu ve 2. ročníku studií na ČVUT jeden z prvních outdoorových e-shopů v Česku. E-shop začal fungovat, což mu přineslo nezávislost. Díky tomu mohl začít přes léto cestovat. Při budování firmy sbíral zkušenosti od účetnictví, přes daně po personalistiku a naučil se samostatně přemýšlet a uvažovat jako podnikatel – být cílově orientovaný na hospodaření se ziskem.V roce 2003 prodal svůj e-shop Mallu.cz, kde poté pracoval dalších 15 let. Od roku 2018 se začal věnovat e-commerce jako freelancer. Díky vazbám na někdejší majitele Mallu.cz, Reflex Capital, kteří nyní vlastní majoritu ve značce BUSHMAN, se od května 2019 věnuje projektu nového e-shopu BUSHMAN.cz.

Od roku 2016 také vaří v Kašperských horách se svou partnerkou a matkou jejich tří dětí Sašou pivo. Respektive stará se o veškerý provoz rodinného Kašperskohorského pivovaru: technické zabezpečení a technologie, zaměstnance, dodavatele, stáčení a balení piva, zaskladňování sladu… O vaření piva v 500litrové varně se stará Saša, která kvůli tomu po dvou vysokých školách letos odmaturovala na pražské škole pro sládky a sama připravuje receptury.
Proč Kašperské Hory? „Protože jsem z Litvínova a chtěli jsme do přírody. Šumava je krásná, do Kašperek jsme jezdívali, jsou malé a romantické. Nakonec jsme tam koupili nejprve byt a potom velký dům na náměstí s bytovými i komerčními prostorami. Zrekonstruovali ho a dnes tam mimo jiné provozujeme pivovar s restaurací, apartmány a cukrárnu. A samozřejmě vaříme a čepujeme svoje vlastní pivo. To je pořád naše srdcovka.“