Přihlas se
Úvod Všechny články Partnerství

David Bárta: Jsem snílek, co se občas vyburcuje k cestě

Seznam se s tváří kampaně BUSHMAN – Pro tvoje expedice. „Mám hodně zájmů, ale málo času. Raději plánuju – risk ani adrenalin není nic, co bych vyhledával.“
„Jsem táta tří dětí, milovník přírody a hor. Trochu líný, ze snění se ale občas vyprovokuju do nějaké cesty. Patnáct let jsem pravidelně jezdil po světě, teď cestuju rád po Česku s rodinou. Spíš rád plánuju, risk nebo adrenalin není nic, co bych vyhledával. Jsem člověk mnoha zájmů, ale s málem času. Jezdil jsem ultramaratony na kole, potápěl se, díky prodeji sportovního vybavení jsem se dostal k zálibě v telemarku, lezení, ve feratách, k čemuž se teď s tím, jak rostou děti, postupně vracím. A mám rád jídlo – po světě jsem toho hodně snědl, vím, jak má jídlo chutnat i vypadat, sám taky rád vařím. I proto jsem se nebál otevřít hospodu. Celý život se řídím jednoduchým heslem: nelhat a nekrást.“
David Bárta, tvář kampaně BUSHMAN – Pro tvoje expedice
„David představuje spojení virtuálního světa a pivního prostředí, respektive poctivého řemesla, které většina chlapů ocení. Jsme rádi, že jako člen týmu BUSHMAN, který se podílí na úspěšném fungování našeho nového e-shopu, dobrovolně souhlasil – protože musel – s nápadem stát se jednou z tváří kampaně značky.“
Jindřich Melichar, zakladatel projektu BUSHMAN

Kdo je David Bárta?

Poradce pro e-commerce, litvínovský rodák, toho času žijící a částečně podnikající v Kašperských Horách. V roce 1998 založil v rámci projektu ve 2. ročníku studií na ČVUT jeden z prvních outdoorových e-shopů v Česku. E-shop začal fungovat, což mu přineslo nezávislost. Díky tomu mohl začít přes léto cestovat. Při budování firmy sbíral zkušenosti od účetnictví, přes daně po personalistiku a naučil se samostatně přemýšlet a uvažovat jako podnikatel – být cílově orientovaný na hospodaření se ziskem.
V roce 2003 prodal svůj e-shop Mallu.cz, kde poté pracoval dalších 15 let. Od roku 2018 se začal věnovat e-commerce jako freelancer. Díky vazbám na někdejší majitele Mallu.cz, Reflex Capital, kteří nyní vlastní majoritu ve značce BUSHMAN, se od května 2019 věnuje projektu nového e-shopu BUSHMAN.cz.


Od roku 2016 také vaří v Kašperských horách se svou partnerkou a matkou jejich tří dětí Sašou pivo. Respektive stará se o veškerý provoz rodinného Kašperskohorského pivovaru: technické zabezpečení a technologie, zaměstnance, dodavatele, stáčení a balení piva, zaskladňování sladu… O vaření piva v 500litrové varně se stará Saša, která kvůli tomu po dvou vysokých školách letos odmaturovala na pražské škole pro sládky a sama připravuje receptury.
Proč Kašperské Hory? „Protože jsem z Litvínova a chtěli jsme do přírody. Šumava je krásná, do Kašperek jsme jezdívali, jsou malé a romantické. Nakonec jsme tam koupili nejprve byt a potom velký dům na náměstí s bytovými i komerčními prostorami. Zrekonstruovali ho a dnes tam mimo jiné provozujeme pivovar s restaurací, apartmány a cukrárnu. A samozřejmě vaříme a čepujeme svoje vlastní pivo. To je pořád naše srdcovka.“
 

Co se ti vybaví, když se řekne „expedice“?

Cesty s kamarády, které jsme deset let podnikali od studií na vysoké škole. Půl roku plánování, pak čtyři až pět týdnů expedice. Sešli jsme se na letišti, rozdali si stejná trička… Svého času to expedice byly v pravém slova smyslu, jezdili jsme do míst, která nebyla příliš turisticky vyhledávaná, jako je Kamčatka, Kavkaz, Kyrgyzstán, Tádžikistán…
 

Co se ti vybaví, když se řekne BUSHMAN?

Moje první cestovní kalhoty po džínách – BUSHMAN kapsáče LINCOLN ZIP OFF. Koupil jsem si je v roce 1998 na čtyřtýdenní výpravu do Ruska. Byly vlastně mým prvním cestovatelským nákupem v životě.

Cookies nejsou sušenky
Sbíráme anonymní data a měříme, abychom náš web mohli dále vylepšovat. Souhlasíš se sběrem cookies?